۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

16$:جُنبشی به وسعت یک محله!





این عکس جنبه تبلیغاتی و روحیه دادن دارد!منتقدین زیاد جدی نگیرند!
دکتر شریعتی در یکی از سخنرانی های خود معروف به پدر، مادر، ما متهمیم در قمستی با عنوان "جهانی به وسعت یک محله!" مخاطب خودش را افرادی مذهبی قرار میدهد که چون خودشان و خانواده آنها و همسایه ها مراسم مذهبی را انجام میدهند فکر میکنند که کل دنیا همین طور است و هیچ احساس خطری در مورد دین خود نمیکنند!اگر کمی منصفانه به جنبش سبز نگاه کنیم و بی خیال عقاید دیگر دکتر شریعتی بشویم و بحث رو به بیراهه نکشونیم!متوجه میشیم که ما هم داریم به جنبشی میرسیم به وسعت یک محله!
اگر فقط یک روز اعتیاد به فیس بوک و بالاترین و ... را کنار بگذارید و از جامعه مجازی کمی خارج شوید می‌فهمید که چه خبر است‌! برای نمونه دیگه فکر نکنم خبری داغ تر از راهپیمایی ۲۲خرداد امام حسین-آزادی ساعت  ۱۶ فعلاً در جنبش سبز باشه!
اگر در ایران هستید فقط کافیه سوار یک اتوبوس بشید (البته وقتی سوار شدید یقه راننده بدبخت را نگیرید اینجور که شنیدم بلیط ها چند برابری گرون شده!) و به محله‌های دیگر یک سری بزنید هر چه به حاشیه شهر نزدیک تر می‌شوید بیشتر به خود میایید  تا جایی که می‌شنوید که یک پسر جوان یا یک دختر جوان به شما می‌گوید:"ای بابا موسوی و کروبی هم که جا زدند دیگه هیچ خبری ازشون نیست!"‌ یا شاید آتیش بگیرید و خیلی عصبانی بشید وقتی می‌شنوید یه جوون دانشجو به شما میگه:"ای بابا همشون مثل همدیگه هستند! همش بازی بود...صدای هیچ کدومشون هم دیگه در نمیاد برای ۲۲ خرداد هم که حتی یه بیانیه ندادند"
اینجا احتمالاً خیلی عصبانی می‌شید و برای اینکه کمی آروم شید خیلی دوست داشتید تا طرف شما تو بالاترین بود تا آنقدر منفی بهش می‌دادید تا حذف بشه و حالش جا بیاد! شایدم همون جا تو اتوبوس سریعاً با موبایلت به اینترنت وصل بشی و دوباره خبر راهپیمایی رو برای همه شیر کنی!!!!
اما برادر من خواهر من حسن آقا بقال سر گذر ما نه اینترنت داره نه دیش ماهواره‌! تازه اس ام اس هم بلد نیست بفرسته! فقط هم در مغازش رسانه ملی را نگاه می‌کنه و روزنامه‌های دولتی رو اگر وقت کنه می‌خونه!خوب پس مشکل از حسن آقای ما نیست مشکل از شما دوست عزیز. که از این دنیای مجازی دل نمی‌کنی و کمی به خیابان‌ها نمیری‌. بیا این چند روز باقیمانده تا ۲۲ خرداد را دل از این دنیای مجازی بکن که از قدیم گفتن این دنیای مجازی به هیچ کس وفا نکرده!
اگر هر کدوم از ما مقداری از وقت خودمون رو  جای داغ کردن مطالب در بالاترین و شِیر کردن تو فیس بوق و کلوب سبز لینک ‌و‌..... مثه نسل قبل از خود (که سال ۵۷ گند زدند به این مملکت!!!) با همان روش های سنتی اطلاع رسانی کنیم شاید حسن آقا بقال سر گذر ما و آن دانشجو که از هیچ جا خبر ندارند..بفهمند هیچ چیز تمام نشده! و اون موقع می‌تونید با غرور بنویسید ما بی شماریم نه حالا که منطق ما این شده:من خبر داردم  و ۲۲ خرداد میایم! تو خبر داری و گفتی میایی! خوب خدار رو شکر ۲۲ خرداد ما بی شماریم!!!
هر ایرانی یک پرینتر هر پرینتر یک رسانه
هر ایرانی یک ماژیک هر ماژیک یک رسانه
هر ایرانی یک "برچسب و خودکار" هر برچسب یک رسانه
هر ایرانی یک زبان که دیگه داره! همون زبونت بشه رسانه البته چند متر اون ور تر از محل خودتون!!!!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

agge ozve bala tarin bodam vase in matlab koli mosbat midadam