۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

34$:مهدی بیا مهدی بیا اینقده هم برا ما دیگه قر نیا!(به یاد خرزوخان!)





!!!!HAPPY BIRTHDAY KHORZOOOO KHAN!!!
امروز هم رسید مثه سالهای پیش آخرش هم نفهمیدیم این آقای مهدی امروز تولدشه یا شهادتشه یا ...!آخه این تن بمیره هی ملت میزنن سر خودشون از وقتی بچه بودم یادمه قرار بود این آقای مهدی بیاد!حالا چرا هی قر میاد و نمیاد ما نفهمیدیم ولی وقتی بزگتر شدم یه چیزی رو خوب فهمیدیم این آقای مهدی و اجداد محترمشون یک جورایی اصل مطلب هستند یعنی ما سر این طنابی که ما رو باهاش تو چاه فرستادن گرفتیم هی دویدیم دویدیم تا به سر کوهی رسیدیم که اسمش ولایت فقیه بود بیشتر کشیدیم دیدیم ادامه نداره گفتن چشم بصیرت میخواد آخه تو دست های خرزوخان!ببخشید آقا مهدیه!بله آقا جان بعد 30 سال فهمیدیم همه چیز زیر سر این آقا مهدی که قرار شده یه روزی یه ساعتی یه جایی بیاد و خار و مادر هر چی ظالمه رو با شمشیر و اسب یکی کنه!حالا ما چون به کسی بر نخوره نمیگیم خوب برادر من شما که اینقدر قدرت داری که با یه اسب و شمشیر و تعداد اندکی یار بزنی خار و مادر همه ظالم ها رو تو قرن تکنولوژی و علم و بمب هسته ای یکی کنی چرا همون موقع این کار رو نکردی!!!اصلاً شما که قرار وقتی میای علم رو 30 قسمت کنند و ما گاگول ها فقط یک قسمتشو بلد باشیم و شما 29 قسمت دیگه رو یادمون بدی!!این تن بمیره خودتون و اجدادتون محض خنده هم که شده یه چیز کوچولو اختراع کردید که ما تو کف بمونیم!نکنه شما هم مثه میر حسین عزیز ما منتظر موقع مناسب میگشتید که خودتون رو بروز بدید ولی اجل ببخشید غیبت مهلت نداد!عزیز من به جان خودم با همین یک قسمت از 30 قسما هم میشه خوش بود میشه شاد بود میشه بی خیال ما بشی و بزاری با همین 1 قسمت خودمون حال کنیم!میترسم اون 29 قسمت دیگه رو هم روو کنی دیگه همین نفس کشیدن رو هم با شلاق و شمشیر ازمون بگیرن!خوب بی خیال در هر صورت تولدتون مبارک ...کافیه!
ببین رفیق من که الان میدونم رگ غیرتت باد کرده و آماده ای بهترین فحش هایی که بلدی رو به مادر و پدر و جد من بدی محض اطلاعت همین سال تعدادی از رفقا فقط به جرم توهین به رهبری که خود را نماینده مهدی آقا میداند به چندین سال زندان محکوم شدند!رفقای من دارند چوب همین بت پرستی های شما را میخورند که همه چیز را باید مقدس ببینید و غیر قابل نقد!عزیز من این داستان اعتقاد شخصی شما شده داستان اون مردی که داشت قسمت خودش رو تو کشتی سوراخ میکرد و میگفت به شما چه قسمت خودمه!حالا که اینجوریه منم دارم رو قسمت خودم تو کشتی یادگاری مینویسم خوب شد!؟
*:این نوشته رو نه به قصد توهین بلکه به این قصد نوشتم تا به بعضی ها یاد آوری کنم که وقتی تو نوشته هام به مضاعف هر توهینی میکنم میشه خنده دار و طنز محشر!ولی وقتی از امام زمان شما کوچیکترین ایرادی بگیرم میشه توهین به اعتقاد شخصی!مگر نه اینکه در اعتقاد شخصی خیلی از لباس قشنگ ها مضاعف هم یک چیزی تو مایه همین خرزوو خان شما هست!

۱۴ نظر:

mitra گفت...

شیرینیش محمدی بود یا ناپلئونی؟ :دی :دی

محفوظ گفت...

تو هر گهی (قهی ) می خوای بخور بی شرف

Anonymous گفت...

هر که با آل علی (ع) درافتاد ور اقتاد
ما با شما هم عقیده هستیم در عدم مشروعیت حکومت نه چيز ديگه بهتره اين آشعالهايی رو هم که نوشی ذخيره شب اول قبرت کنی

mehdi esnaashari گفت...

ببینم او وقت اگه یه کسی هم به مادر یه کسی دیگه توهین کنه، اون هم مشمول همین اعتقادات شخصی می‏شه؟ اصلاً نمی‏شه که یه چیزی رو بدون توهین نقد کنید؟ نمی‏شه بدون توهین ظنز بنویسید؟ اصلاً توهین کردن چه فایده‏ای داره؟ اگه حرف حسابی دارید، خوب اون رو با هر زبونی که بلدید بگید، چه لزومی داره که توهین کنید؟ حالا چه به حضرت صاحب الامر (عج)، چه به قول شما مضاعف، چه احمدی نژاد و چه هر کس دیگه. بعد اینکه این جناب مضاعف خودش رو چسبونده به حضرت مهدی چه دخلی به خود حضرت داره؟ اگه من بیام بگم طرفدار پرسپولیسم و بزنم دو تا از طرفدارای استقلال رو بکشم، مگه باید مدیر باشگاه پرسپولیس جوابگو باشه؟

دلقک گفت...

خواهش میکنم شما هم هر چیزی خواستی بخور !...خوب پس طبق منطق شما چند میلیارد آدم غیر مسلمون و چند میلیون آدم دیگه که مسلمون هستند و شیعه نیستند و باز هم چند میلیون آدم دیگه که شیعه هستند ولی مثه من فقط در حد شناسنامه بی شرف هستند و تو خوووبی!!!
واقعاً لذت میبرم ادب و معرفت و منطق صحبت کردن مخالفین حرفهام رو میبینم!!بفرما آقا شروع کنیم به خوردن من همین گوهمو میخورم شما هم هر چی دوست داشتی بخور ای باشرف!

دلقک گفت...

چه جوری که شما حق داری به نوشته های من که تو وبلاگ شخصیم هم فقط نوشته شده و معلومه اعتقاد شخصی من بگی آشغال ولی من حق ندارم از شما که کل در و دیوار شهر رو گل منگولی کردی البته با پشتوانه همون دولتی که مشروعیتش رو قبول نداری!(چون تو کشور دیگه نمیتونی به این راحتی برای اعتقادات شخصی خودت خیابونها رو ببندی!!) انتقاد کنم!
ضمناً بهتر قبل از اینکه از مضاعف ایراد بگیری که ادعای خدایی میکنه و ادعای این رو داره که علی ! یه نگاه به حال خودت الان بندازی شما مگر خدایی که برای میلیاردها انسان غیر شیعه!تکلیف تعیین میکنی!!!محض اطلاع شما حتی سنی ها هم علی را قبول ندارند!!(البته تو شناسنامه من خورده شیعه متاسفانه قبل از اینکه نظر خودم رو بپرسن!تا بشم مایه افتخار هم مذهبی هام که ما بی شماریم در شناسنامه!)

دلقک گفت...

خوب جای این حرفها بگو دقیقاً کجاش توهینه!!!خیلی توهین کردم که چند تا سوال به زبان طنز و بدون پیشوند های قلمبه سلمبه شما در مورد آقا مهدی پرسیدم؟؟؟شما جای ربط دادن هویج فرنگی به ببر بانگال جوابهای سوالها من رو بده !!!
یه نگاه به کامنت خودت بنداز برای آوردن اسم یک انسان که عده خیلی کمی نسبت به همه مردم جهان فقط به آن اعتقاد دارن کلی پیشوند و پسوند استفاده کردی ولی من فقط گفتم مهدی آقا خوب این یعنی توهین؟؟؟اینکه من چند جای نوشتم مهدی آقا رو تشبیه کنم به شخصیت خرزو خان یعنی توهین؟؟؟
برادر من نمیشه هم به یکی بگی 1.حضرت 2. صاحب الامر 3(عج) هم نقدش کنی!!!!!!!!!!!!!!خودت بهتر از من میدونی که شما چشم بسته ایشون قبول داری و حتی اگه کسی بدون پیشوند و پسوند صداش کنی توهین تصور میکنی
سوال های من در قالب طنز و نقد تو نوشتم معلومه ولی به قول مولانا"هر کس از ظن خود شد یار من" شما فقط اون قسمت هایی رو دیدی که نوشتم مهدی آقا!!!
چرا اونجا رو ندیدی که سوال کردم
".......چرا همون موقع این کار رو نکردی!!"""

mehdi esnaashari گفت...

نه، من مشکلی با اینکه شما به ایشون بگید آقا مهدی مشکلی ندارم. این اصلاً هم اسمش توهین نیست. در ضمن به نظر شما ایرادی داره که من برای ایشون هزار تا پیشوند و پسوند بیارم؟ دوستش دارم، این جوری ازش اسم می‏برم، اینکه ایرادی نداره
اما اینکه کجای نوشته شما توهین داره. در این زمینه دو تا نکته رو می‏تونم بگم
1- توهین که لزوماً به استفاده از کلمه‏های سخیف و فحاشی نیست. مثلاً همین که یه نفر به یه نفر دیگه بگه مادرت چقدر زیباست خودش توهینه، در حالی که هیچ حرف بدی هم به ظاهر توی کلامش نیست. در این راستا، نوشته شما هم شاید به ظاهر توهینی نداشته باشه، اما همین استفاده از کلماتی مثل "قر می‏آد و نمی‏آد"، یا اینکه سر رشته ولایت فقیه رو بگیری بری می‏رسه به این خزروخان توهین محسوب می‏شه
2- شاید بیشتر روی صحبت من به بخش دوم حرف‏های شما بر می‏گشت. اونجا که نوشتین "رفقای من دارند چوب همین بت پرستی های شما را میخورند که همه چیز را باید مقدس ببینید و غیر قابل نقد". اینکه ما رو و عقاید ما رو بت پرستانه بدونید خودش توهینه. به علاوه خواستم بگم که این نوشته (همون طوری که خودتون هم تلویحاً ابراز کردین) بیش از نقد، سیخونک داره. انگار دوست داشتین یه جوری حال کسائی مثل من رو که به ایشون اعتقاد دارن، بگیرین. در این راستا گفتم که نمی‏شه این نقدی که ازش حرف می‏زنین رو بدون توهین انجام بدین.

دلقک گفت...

1.در مورد اینکه من به همچین شخصی هیچ اعتقادی ندارم و در حد یک افسانه میدونم این مسئله رو خوب شکی توش نیست!خوب من همیشه طبق عادتم برای افراد تو نوشته های طنز اسمی دیگه انتخاب میکنم و از اونجا که در نظر شخصی من این مسئله یک افسانه هست و شخصی بوده که خیلی ها ادعای دیدار این فرد رو داشتند!شخصیت خرزو خان رو خیلی نزدیک دیدم!خوب در مورد اینم که میگی گفتم سر رشته ولایت فقیه رو بگیری میرسه به ... خوب دقیقاً حرفی بود که بهش اعتقاد داشتم چون تمام مسائل ولی فقیه و ...کاملاً به مسئله انتظار بر میگرده یعنی اگر انتظاری در کار نباشه اصلاً ولی فقیه بی معنی میشه یعنی فلسفه وجودی ولی فقیه به انتظار بر میگرده و زمان غیبت!
2.خوب در مورد اینکه واژه بت پرستی رو به کار بردم اگه به اول جمله من برگردی منظورم رو دقیقاً رسوندم افرادی رو گفتم که تا مطلبی خلاف میلشون مخصوصاً در مورد مذهب میبینن فحش پشت سر فحش را تقدیم میکنن فکر کنم تو قسمت نظرات همین پست و پست قبلی بتونی نمونه هاش رو بخونی!
3.در مورد اینکه نوشته هام نقد نیست و سیخونکه خوب کاملاً موافقم من آدم رو راستی هستم و مشکلی با اینکه عقیده شخصیم رو بگم ندارم!ولی با اینکه حال اونها را بگیرم مخالفم بیشتر خواستم اشخاصی که اعتقاد دارند رو فکرشون رو درگیر کنم!
4.در مورد توهین آمیز بودن مطلب هم من بهترش رو میگم مگر میشه به قسمتی از اسلام گیر داد و توهین آمیز هم تصور نشه!!!!من تا اونجا که تونستم سعی کردم هم نظر شخصیم رو بگم هم در حد یک وبلاگ نویس نه در حد یک مسلمان شناسنامه ای به کسی توهین نکرده باشم!
در آخر هم یک سوال میپرسم اگر مثلاً من همین کلمه قر نیا رو در مورد اوباما تو یک متن به کار میبردم توهین آمیز تصور میشد؟؟؟میبینید این حد حدووود رو مقدسات تعیین میکنه!البته مقدسات یک عده خاص قرار نیست برای همه مردم ایران مقدس باشه!طبق آمار عده خیلی کمی در دنیا به منجی عالم به نام مهدی اعتقاد دارند!که حتی تعدادشون نسبت به مسلمانهای دیگه هم تعداد کمیه!

دلقک گفت...

در مورد اینم که گقتی از نظر من مشکلی داره که برای مهدی هزار تا پیشوند و پسوند بیارید!؟ نه چرا باید مشکلی برای من داشته باشه وقتی به من ضرری نمیزنه!! این شخص شاید برای شما عزیز باشه
ولی این دلیل نمیشه که من هم هر جا خواستم نام این شخص رو بیارم با پسوند و پیشوند بیارم!یا همیشه با احترام از این شخص یاد کنم چون برای عده ای از مردم این شخص خیلی عزیز!من این فرد رو یه آدم معمولی میبینم که میتونم یه عنوان یه سوژه طنز باهاش برخورد کنم ....از گذشته و از کارهایی که کرده طبق اسنادی که در تاریخ موجوده ایراد بگیرم و طنز بنویسم!میتونم بهش بگم قر نیا! میتونم صداش کنم خرزووو خان!و هر چیز دیگه ای در قالب طنز!...در مورد طنز هم خوب خودتون بهتر میدونید که تو طنز نوشتن میشه به طرف مقابل خارج از عرف معمول هم لقب هایی رو داد فکر نکنم خرزو خان معنی خیلی زشتی داشته باشه!!!!اگه اینجوری باشه که دیگه در مورد هیچ کس نباید طنز بنویسیم چون بالاخره هر کسی برای تعدادی از آدمهای روی زمین خیلی عزیز!مثل بودا مسیح و حتی مضاعف و مموتی!!!!هر کسی عقیده ای داره!

mehdi esnaashari گفت...

خوبه، خوشحالم که این بار جواب بهتری دادید. اگه باز هم به سیاق پاسخ اولتون جواب می‏دادید، حس می‏کردم که اساساً صحبت کردن باهاتون فایده‏ای نداره و بی‏خیال می‏شدم. اما پاسخ دومتون نشون داد که می‏شه باهاتون صحبت کرد. از این منظر خوشحالم
من باز هم تکرار می‏کنم که نه با خطاب کردن آقا مهدی و نه خرزوخان برای ایشون (تعمداً می‏نویسم ایشون که دیگه لازم نباشه از اون پیشوندهاو پسوندها استفاده کنم) مشکلی ندارم. اما همچنان در مورد سر رشته ولایت فقیه معتقدم که حرفتون قابل قبول نیست. درسته که این نظریه یه جورائی خودش رو ادامه ولایت ائمه می‏دونه، ولی این دلیل نمی‏شه که چون از نظر ما این نظریه سراسر عیب و ایراده، ولایت ائمه رو هم همین طور ببینیم. البته تأکید می‏کنم که ممکنه شما دلایلی برای عیب و ایراد داشتن (یا حتی افسانه بودن) ولایت ائمه داشته باشید، اون هم در جای خودش قابل بحثه، اما اینکه چون سر رشته ولایت فقیه می‏رسه به ولایت ائمه، پس ولایت ائمه رو زیر سؤال ببریم که دلیل نمی‏شه. درسته که اگه انتظار نباشه، ولایت فقیه بی‏معنی می‏شه، اما این درست مثل حرف حکومت ایرانه که اگه مثلاً ماهواره نباشه، تهاجم فرهنگی هم نمی‏شه. در حالی که ماهواره می‏تونه فی نفسه چیز خوبی باشه، حالا اگه یه نفر از صبح تا شب بشینه پای شبکه‏های پورن و شیرازه زندگیش از هم بپاشه که تقصیر ماهواره نیست.

mehdi esnaashari گفت...

در مورد استفاده از واژه بت‏پرستی، اگه واقعاً منظورتون دقیقاً همینی هست که الان گفتین من دیگه حرفی ندارم. اما توی متن اولتون این رو به وضوح و روشنی نمی‏شه دید.
خوب با یه دید مثبت قبول می‏کنم که هدفتون درگیر کردن فکر افرادی مثل من بوده، اما خوب ما باید همین حس رو دریافت کنیم تا ذهنمون درگیر بشه. مگه نه؟ ولی نوشته شما بیشتر آدم رو به مقابله به مثل وادار می‏کنه تا به فکر. من پیشنهاد می‏کنم روی متن‏هائی از این دست بیشتر وقت بذارین تا واقعاً هدف واقعی‏تون رو بتونه نشون بده.
از اینکه تا اونجائی که تونستین سعی کردین توهین‏آمیز ننویسین به عنوان یه مسلمون شیعه متشکرم، ولی از نظر من مسلمان شیعه متنتون به هر حال حاوی توهین بود. به عنوان یه نمونه شما می‏تونی بگی "قر می‏آد و نمی‏آد"، می‏تونی هم بگی "ما که از وقتی یادمون می‏اومده، این مهدی خان اصلاً کسی رو تحویل هم نمی‏گیره، هر چی این جماعت می‏گن بیا، اون نمی‏آد". حالا من البته طنزنویس نیستم، اما فکر می‏کنم می‏شد محترمانه‏تر هم نوشت.
در مورد جواب سؤالتون، من فکر می‏کنم کسی توی دنیا نباشه که از گفتن قر نیا برای اوباما ناراحت بشه، شاید اوباما رو دوست داشته باشه، اما از این متن ناراحت نمی‏شه. اما در مورد ایشون آدم‏های زیادی هستند (گیرم که این آدم‏های زیاد حتی یک صدم درصد آدم‏های دنیا هم نباشن). به هر حال این واقعیت وجود داره که یه سری چیزها برای یه سری افراد مقدسه. شما اگه حتی قصدتون این باشه که بگید نباید چنین چیزی وجود داشته باشه، راهش این نیست که مقدسات اون افراد رو به سخره بگیرید. معلومه که اگه کسی یا اعتقاداتش رو مسخره کنید، نه تنها حرف شما رو نمی‏پذیره، بلکه خیلی هم محکم‏تر پشت اعتقاداتش می‏ایسته. این اون وقت نقض غرض شما می‏شه. مگر اینکه هدفتون واقعاً همین باشه که حال افراد دارای مقدسات رو بگیرید که خودتون گفتین چنین هدفی ندارین

دلقک گفت...

در مورد اینکه یه مقدار باز هم توهین آمیز (یا بهتر بگم یه مقدار تند)شد قبول دارم !(تو پست بعدیمم اشاره کردم که یه جاهایی شیطنت کردم و نظر شخصی....)یعنی بهتر بگم شاید واژه ها رو بعضی جاها خوب کنار هم نچیدم! و یه مقدار تند شد!البته خوب همیشه هم گفتم اگر قصدم توهین بود یا مسخره کردن بود به قول یارو گفتنی میشد بزنم به جاده خاکی و مسائل دیگه ای رو که که معمولاً مخالفای مذهب مخصوصاً اسلام وسط میکشن وسط بکشم!که معمولاً آخرشم به فحش فحش کاری میرسه و نتیجه حاصی هم نمیده!!!!
رفیق تا اطلاع ثانوی که موضوع داغ روز چیزی از مذهب نباشد! که من به مذهب دیگر کاری ندارم!یعنی وقتی مثلاً دارند جوان مردم را اعدام میکنند مرض ندارم بیام دوباره گیر بدم به این مسئله!!!قول میدم دفعه های بعدی تمام سعی ام رو بکنم طنزی بنویسم که توهینی درونش اجساس نشه! و باعث دلخوری رفقا نشه!ولی خودت بهتر میدانی قلم ناقصی دارم و اندک وقتی برای وبلاگ نویسی!!!
بعد از همه این چیزها هم یه چیزی از ته وجودم میگم کامنت هات جز کامنت هایی بود که خیلی دوست داشتم چون موافقام رو هیچ وقت دوست ندارم و مخالف ها هم نمیدونم چشونه همش دنبال خار مادر وبلاگ نویسن انگاری خودشون خار مادر ندارن!تعداد کمی از رفقا هستند آدم وقتی باهاشون حرف میزنه لذت میبره و یکی از اونا بودی!

mehdi esnaashari گفت...

اول: با اون جمله "قلم ناقصی دارم" خیلی حال کردم. همین خودش نشون می‏ده که طنز نویس خوبی هستی. یاد اون روزی افتادم که از چهلم شهدای انتخابات با مترو برمی‏گشتیم سمت مصلی واسه تجمع اونجا و یه نفر توی واگن مرتب می‏گفت "جسم ناقصی دارم" و ما همه گریه! می‏کردیم
دوم: درسته. شما قصد توهین نداشتی. به همین دلیل هم من باهات وارد صحبت شدم، وگرنه که بحث بی فایده بود
سوم: با نظرت موافقم. الان بحث اصلی ما مذهب نیست. فعلاً دردهای مشترک زیادی داریم. و البته یکی از همین دردهای مشترک اینه که هنوز افراد زیادی رو توی جامعه داریم که به جای اینکه حرف خودشون رو به صورت منطقی بیان کنند، فقط بلدند فحش بدن. امیدوارم روزی برسه که همه یاد بگیریم داد و بیداد و فحش و بد و بیراه چیزی رو عوض نمی‏کنه. درسته که حاکمیت امروز ما مشکلات زیادی داره، اما یه سری مشکلات هم واقعاً به فرهنگ خودمون بر می‏گرده. امیدوارم توی ایران سبز، فرهنگ سبز بودن و سبز برخورد کردن هم برای تمام مردم جا بیفته
چهارم: خوشحالم که حس مثبت دوستی بینمون برقرار شده. من هم از هم‏صحبتی باهات لذت بردم. بذار یه جور دیگه بگم که مطمئن بشی تعارف الکی نمی‏کنم. یه وبلاگ دیگه هست، از این دوستان 100% ولائی. یکی از همین‏هائی که حدود 1 ماه پیش برای مصوبه مجلس در مورد دانشگاه آزاد جلوی در مجلس تجمع کردن و می‏خواستن مجلس رو به توپ ببندن. یه وقتائی برای پست‏های اون هم کامنت می‏ذارم. طبیعتاً لحن من اونجا هم همین طوریه و سعی می‏کنم حرفم رو بدون توهین بزنم. اون طرف هم خودش آدم مؤدبی هست و اصلاً توهین‏آمیز صحبت نمی‏کنه. اما هرجائی که دیگه حس کنه حرفی برای زدن نداره، بحث رو رها می‏کنه. این خیلی حس بدی به آدم می‏ده که کلی وقت گذاشتی برای طرف کامنت گذاشتی، ولی اون حتی حاضر نمی‏شه فقط بگه در این مورد بهتره دیگه صحبت نکنیم، کلاً بی‏خیال جواب می‏شه. اینکه شما تا آخرش جواب دادی خیلی به دلم نشست. خصوصاً که اگه به سیر سه تا پاسخی که به من دادی نگاه کنی، توی هر پست نسبت به پست قبلی صحبت‏ها محبت‏آمیزتر شده و این نشون می‏ده که به حرف‏هام فکر کردی. این خیلی حس خوشایندی هست. من هم متقابلاً ازت متشکرم.