۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

8$:فرق اسلام آخوندی و اسلام واقعی!!!



این روزها که مسئله حجاب داغ شده با یکی از دوستان صحبت میکردم که میگفت این اسلام آخوندی و اسلام واقعی نیست در جوابش گفتم ولی اسلام واقعی هم همین را گفته!!!مگر اینکه اسلام را در حد یک عقیده شخصی نگاه کنی و احکام اجرایی آن را نخواهی اجرا کنی!...دوستمان سریع داغ کرد که نخیر اسلام این نیست و همان حرفهای تکراری..در جوابش چند آیه آوردم که انگاری بار اول بود که به گوشش میخورد و خنده ام گرفته بود چون انگار من بی دین!از این رفیق با دین بیشتر قرآن را خوانده ام!شماره آیه هایی که در زیر به عنوان منبع قرار داده ام را از قصد نزاشتم تا شاید بعضی دوستان یه زحمتی به خودشان بدهند و بروند به دنبال چیزی که به آن اعتقاد دارند!!!!آخر همان دوست گفت آیه ها را برایم بفرست و وقتی گفتم ای بابا خوب برو بخوان گفت وقت ندارم !!!!در جواب این دوست و دوستان دیگر میگویم بد نیست چند ساعتی برای اعتقاداتتان وقت بگزارید و کتابهای کتاب خانه را جای بوسیدن بخوانید!

اسلام آخوندی میگوید:باید حجاب رعایت کنید!  
اسلام واقعی میگوید:باید حجاب رعایت کنید!(در جواب دوستانی که میگویند پیامبر با حجاب کاری نداشت حجاب از سال 5 هجرت اجباری شد و گفته شد مردها باید از پشت پرده با زنهای پیامبر صحبت کنند!)...سوره نور و احزاب.
حقوق بشر میگوید:زنها آزادند حجاب داشته باشند یا نداشته باشند!
....
اسلام آخوندی میگوید:اگر دختر و پسری با هم رابطه جنسی داشته باشند باید شلاق بخورند!
اسلام واقعی میگوید:اگر دختر و پسری با هم رابطه جنسی داشته باشند باید شلاق بخورند!سوره نور
حقوق بشر میگوید :تنبیه بدنی به هیچ عنوان درست نیست حال به هر دلیلی!از نظر روانشناس ها هم تنبیه بدنی فقط نتیجه عکس میدهد.
.....
اسلام آخوندی میگوید:سهم ارث زن نصف مرد است.شهادت دو زن برابر شهادت یک مرد است!
اسلام واقعی میگوید:سهم ارث زن نصف مرد است.شهادت دو زن برابر شهادت یک مرد است!...سوره نسا
حقوق بشر میگوید :زن و مرد هیچ فرقی نمیکنند حقوق زن و مرد باید برابر باشد!
....
اسلام آخوندی میگوید:اعدام و قصاص درست است.
اسلام واقعی میگوید:اعدام و قصاص درست است.(سوره های بقره و اسرا و مائده)
حقوق بشر:مخالف اعدام و قصاص است!
.....
اسلام آخوندی میگوید:اگر از اسلام خارج شوید مرتد هستید 
اسلام واقعی میگوید:اگر از اسلام خارج شوید مرتد هستید(سوره های بقره محمد آل عمران)
حقوق بشر میگوید :شما در انتخاب دین و عقیده خود آزاد هستید 
و این داستان ادامه دارد..

۶ نظر:

استاده گفت...

سلام بر دلقک عزیز... چه طوری رفیق؟ رو به راهی؟
داداش البته میدونی که متن پستت موافق نیستم دیگه :دی اما دلایل مخالتم برادر:
درباره رابطه ی جنسی باید چهار تا شاهد وجود داشته باشد. که خب این یعنی اینکه باید بیان وسط میدون شهر :دی که برای سکس در ملا عام هم در بیشتر کشور های دنیا مجازات تعیین میکنند و منطقی هم هست. چون که آدم نمیخواد با مامانش از کوچه رد میشه دو نفر رو مشغول ببینه :دی
اما در باره ی ارتداد رفیق من تا به حال توی قرآن مجازات ارتداد ندیدم و میدونم که همچنین چیزی نیست. احتمالا عبارات داخل پرانتز ترجمه رو خوندی که خودشون توضیح اضافه میدن :دی
اعدام و قصاص هم رفیق هنوز در بارش بحث وجود داره. توی همین آمریکا که ما هستیم هم اعدام بر قراره بر قراره :دی اتفاقا یه موضوع انشا داده بودن به ما توی دانشگاه در همین رابطه شاید برات جالب باشه ولی خیلی از بچه های کلاس در دفاع از اعدام نوشتن. دلیلش هم اینه که جون آدم هم مثل بقیه ی مایملک آدمه. اگه یکی لیوانت رو بزنه بشکنه باید یه لیوانش رو بهت بده یا معادلش رو. کسی هم که کسی رو میکشه به نظرم طبیعیه که این حق خوانواده ی طرفه که ازش جونش رو بخوان... هر چند در قرآن هم ذکر میشه اگر ببخشید به نفع شماست و من هم این طور این فکر میکنم. اما در کل اگر تمام مسائل رو هم بی خیال شیم این عبارت که نشوتی حقوق بشر مخالف اعدام است همچین چیزی نیستش و هنوز در مغرب زمین هم بحث سرش بسیاره. اگه خواستی انشام رو برات میفرستم که بخونی در بارش خوب توضیح دادم هر چند نیاز به ترجمه داره.
اما سهم ارث رو باید با توجه به نقش هر فرد در جامعه دید. در اون زمان کما اینکه امروز هم تا حدی به این تریتیبه مرد نقش حمایت خوانواده رو داره و " هر چیزی که داره متغلق به خوانواده هستش". از اون طرف زن در قبلا خونواده هیچ مسئولیتی نداره و "هر چه که داره صد در صد متغلق به خودشه" و حتی میتونه برای شیر دادن بچه هاش هم پول بگیره! به همین دلیل خیلی منطقیه به نظر من که سهم الارث زن در اون زمان نصف باشه. که البته در زمان حال یا هر رزمان دیگه ای که نقش ها تغییر کنه منطقا اون هم تغییر میکنه و به گمونم دلیل مخالفت مرحوم منتظری هم با حکم عدم تساوی دیه همین بود.
یه چند تا نکته ی دیگه هم گفتی که الآن دانشگاه دارم و اگه دیر برم استادمون شلاقمون میزنه :دی
فعلا رفیق.

دلقک گفت...

سلام بر استاده جان در مورد زنا بگویم که من فقط این قدر میدانم که قرآن گفته

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ وَلاَ تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنْ الْمُؤْمِنِينَ. الزَّانِي لاَ يَنكِحُ إلاَّ زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لاَ يَنكِحُهَا إِلاَّ زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ [سوره‌ي النور، آيات 2- 3]
ترجمه: زن زناكار و مرد زناكار، به هركدامشان صد تازيانه بزنيد، و اگر به الله و روز ديگر ايمان داريد نبايد كه شما را نسبت به ايشان ترحمي بگيرد؛ و بايد كه شكنجه‌شان را گروهي از مؤمنين نظاره كنند.
مرد زناكار به‌جز با زن زناكار يا زن مشرك نكاح نميكند، و زن زناكار را جز مرد زناكار يا مشرك نكاح نميكند؛ اين براي مؤمنين حرام است.


وَاللاَّتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً. وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابًا رَحِيمًا [سوره‌ي النساء، آيات 15- 16]
ترجمه: آنهائي از زنانتان كه مرتكب فحشاء ميشوند چهار گواه ازخودتان بر آنها بگيريد. پس اگر گواهي دادند [كه عمل را به چشم ديده‌اند] ايشان (يعني زنان مرتكب فحشاء) را درخانه نگاه داريد تا ايشان‌را مرگ برگيرد يا الله برايشان راهي ايجاد كند. و دوتني كه مرتكب آن ميشوند آزارشان بدهيد؛ ولي اگر توبه كردند و اصلاح شدند دست از آنها بداريد كه الله توبه‌پذير و مهربان است
......
....
..
که اگر بخواهیم دقیقاً وارد جزئیات شاهد بشیم و صورت مساله رو پاک کنیم به این نتیجه میرسیم که شاهد آوردن برای مردهای زن دار لازم بوده نگفته شده برای دختر های مجرد!!!
البته بحث من در مورد حد میباشد که روانشناس ها همه نظر دارند که تنبیه بدنی به هیچ عنوان درست نیست و فقط نتیجه عکس میدهد!
---
به نظر شخصی من بهتره جای شلاق زدن یه مقدار منطقی تر با مسئله برخورد بشه!

دلقک گفت...

در مورد ارتداد هم من فقط گفتم که مرتد میشوید البته درست است که علمای اسلام هم مجازات هایی برای آن قرار داده اند اما به آنها حتی اشاره هم نکردم!
217 سورة بقره : "وَمَن یَرْتَدِدْ مِنکُم‌ْ عَن دِینِه‌ِ فَیَمُت‌ْ وَهُوَ کَافِرٌ فَأُوْلَـَّئِکَ حَبِطَت‌ْ أَعْمَـَـلُهُم‌ْ فِی الدُّنْیَا وَالاْ ?َخِرَة‌ِ وَأُوْلَـََّئِکَ أَصْحَـَب‌ُ النَّارِ هُم‌ْ فِیهَا خَـَـلِدُون‌َ; کسی که از دینش برگردد و در حال کفر بمیرد، تمام اعمال نیک (گذشته‌) او در دنیا و آخرت‌، بر باد می‌رود، و آنان اهل دوزخند و همیشه در آن خواهند بود.

طبق همین آیه فکر کنم ارتداد در قرآن است!و گفته شده که اگر از دین اسلام خارج شوی .....

دلقک گفت...

در مورد اعدام هم فقط من رو یاد این جمله قدیمی میندازه خون در برابر خون!فکر کنم زیاد جالب نباشه وقتی یه جوون 18 ساله رفیقشو سر یه دعوا بچه گانه میکشه اعدام بشه!(بابا بی خیال جون آدمها رو با لیوان مقایسه نکنید ستم به خدا!)
در مورد سهم ارث هم حق با شما شاید اون زمان کار درستی بوده اما الان خیلی جرات میخواد که در برابر این همه زن ناراضی (مخصوصاً شادی صدر:دی) بگی درسته!!!
اینجاست که من بازم میگم:مگر اینکه اسلام را در حد یک عقیده شخصی نگاه کنی و احکام اجرایی آن را نخواهی اجرا کنی...

ناشناس گفت...

همه حرفاتو قبول دارم حداقل تو مثل باقی مسلمونا چیزی و تحقیق نکرده قبول نکردی ...
من به شخصه از اسلام جنگ و حونریزیو اعدام و سنگسارو شلاق و ...دیدم
جالبیش اینه که همه می ان می گن نه این اسلام و ماها خراب کردیم اسلام واقعی یه چیز دیگست اما هیچ چیزی واسه دفاع از خرفاشون ندارن

استاده گفت...

رفیق حرف ها طولانی شد لازم شد یه پست رو بهش اختصاص بدم :دی
ولی خودمونیم پستت خیلی سر و صدا کردا! البته نه از طریق بلاگت بلکه از طریق خودنویس! توی بالاترین رفت توی ردیف اول پر بحث ترین لینک های روز! :دی